Co to jest landing page i do czego służy?Landing page jest kluczowym narzędziem w konwersjach i marketingu online. Poprzez skupienie na jednym celu, umiejętne ułożenie treści oraz zastosowanie przekonujących elementów, ma ona za zadanie przekonać użytkownika do podjęcia określonej akcji. Działanie tego narzędzia wpisuje się w strategie wzmacniania relacji z klientem i przekłada na generowanie zysków.

Landing page, inaczej strona docelowa, jest to specjalnie zaprojektowana strona internetowa, której głównym celem jest przekierowanie odwiedzającego do określonej akcji lub konwersji. W marketingu online, landing page stanowi kluczowy element w przeprowadzeniu użytkowników do wykonywania pożądanej akcji, takiej jak zapisanie się na newsletter, zakup produktu, pobranie pliku, wypełnienie formularza kontaktowego czy rejestracji na wydarzenie.

Jeden cel, jeden przekaz

Najważniejszą cechą landing page jest jego skupienie na jednym konkretnym celu lub przekazie. To odróżnia ją od tradycyjnych stron internetowych, które często zawierają wiele informacji i funkcji. Landing page jest stworzona w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę użytkownika poprzez klarowny, niezbyt długi, a czasami sloganowy nagłówek, treść skoncentrowaną na ofercie firmy oraz rzucający się w oczy, jednoznaczny tzw. call to action, czyli skłaniający do działania przycisk lub link.

Zastosowanie landing page

Z uwagi na swoją skuteczność, landing page jest powszechnie wykorzystywana w kampaniach marketingowych, zwłaszcza w kontekście reklam płatnych lub kampanii e-mailowych. Kiedy użytkownik, który kliknie reklamę lub link zawarty w e-mailu, zostaje przekierowany na odpowiednią landing page, która z kolei determinuje go do wykonania określonej akcji.

Jeżeli celem jest zbieranie danych, opisywane narzędzie zawiera formularz, który użytkownik powinien wypełnić. W przypadku sprzedaży zaś najczęściej jest to obszar prezentujący produkty i umożliwiający dodanie ich do koszyka. Trzeba także podkreślić, że grafiki, zdjęcia, wideo, czyli tzw. wizualna atrakcyjność strony może dodatkowo przyciągnąć uwagę użytkownika i wzmocnić przekaz.

Oprócz wspomnianych działań landing page jest wykorzystywana do udostępnienia użytkownikom wartościowych materiałów do pobrania, takich jak e-booki, infografiki czy poradniki lub może służyć do zarejestrowania uczestników na wydarzenia, seminaria czy webinaria.

Jak stworzyć landing page?

Stworzenie skutecznej landing page to istotny element kampanii marketingowych, który znacząco wpływa na konwersje i osiągnięcie celów. Co ciekawe, nie musimy mieć do tego ogromnych umiejętności technicznych, dostępnych bowiem jest wiele narzędzi, które ułatwiają proces tworzenia. Jednym z takich narzędzi jest gotowy kreator landing page dostarczany przez https://freshmail.pl/pomoc-i-wiedza/pomoc/landing-page/pierwsze-kroki-4/jak-stworzyc-landing-page-w-kreatorze-freshmaila/, który intuicyjnie przeprowadza nas przez kolejne etapy powstawania pożądanego narzędzia.