Influencer marketing to szybko rozwijający się segment świata marketingu cyfrowego, i nie bez powodu. Według badań przeprowadzonych przez firmę Captiv8 zajmującą się analizą mediów społecznościowych, reklamy influencerów mają średni wskaźnik zaangażowania na poziomie 12,6 procent - to prawie dwa razy więcej niż posty ze zdjęciami marek (7,9 procent). W tym samym badaniu stwierdzono, że reklamy influencerów mają również znacznie wyższy współczynnik konwersji - 2,5 razy wyższy niż treści markowe. Relacje między markami a gwiazdami mediów społecznościowych znacznie wzrosły w ostatnich latach, i nie bez powodu: influencerzy to doskonały sposób na dotarcie do nowych klientów. Ale nie jest to tak proste, jak rzucenie im kilku darmowych produktów w zamian za shoutout na Instagramie lub wideo na YouTube; istnieje kilka rozważań, które należy podjąć przed rozpoczęciem własnej kampanii influencer marketingu.
Co warto rozważyć przed współpracą z influencerami
Zanim jeszcze zaczniesz szukać influencerów, musisz jasno określić cele swojej kampanii. Każdy influencer prawdopodobnie będzie miał inny wpływ, więc ważne jest, aby zdecydować, jak chcesz zmierzyć sukces kampanii. Należy również pomyśleć o tym, jak kampania zostanie zintegrowana z ogólną strategią marketingową - influencer marketing nie powinien być odosobnionym działaniem.
Jeśli chodzi o wybór influencera, najważniejsze jest znalezienie kogoś, kto dobrze pasuje do Twojej marki i odbiorców. Wybierając influencera, powinieneś wziąć pod uwagę następujące kwestie:
-
Docelowa publiczność: do kogo próbujesz dotrzeć? To może pomóc Ci znaleźć influencerów, którzy mają podobną publiczność do Twojej własnej marki.
-
Ton głosu: jakiego języka używa Twoja marka? Czy jest on swobodny i zabawny, czy bardziej profesjonalny i kliniczny? Miej to na uwadze, szukając influencerów, którzy będą z Tobą współpracować.
Ustal jasne cele i metryki
Jeśli nie jesteś pewien, jak zacząć ustalać cele dla swojej kampanii influencer marketingu, zacznij od analizy swoich obecnych działań marketingowych. To ćwiczenie może pomóc Ci zidentyfikować obszary do poprawy, a także ustalić konkretne cele dla Twojej nowej kampanii influencer marketingu. Oto kilka rzeczy, o których warto pomyśleć:
-
Jaki jest twój cel sprzedażowy na następny rok? Co chcesz osiągnąć za pomocą swoich działań marketingowych? Twoja kampania influencer marketingowa powinna wiązać się z Twoimi celami sprzedażowymi, co pomoże Ci wiedzieć, kiedy zakończyć kampanię.
-
Jak duże przychody przynoszą obecnie Twoje działania marketingowe? Śledź przychody swojej firmy z różnych działań marketingowych, abyś mógł określić, które obszary wymagają poprawy.
-
Które działania marketingowe przynoszą najwięcej leadów? To pomoże Ci określić, gdzie powinieneś zainwestować więcej czasu i pieniędzy.
- Admin